Sådan ranglister bankkunder de 20 største banker

Udgivet d. 30. januar 2019

Analyseinstituttet Voxmeter har gennem hele 2018 spurgt knap 1000 danskere hver uge, hvor tilfredse de er med deres primære bank på en lang række punkter inden for service, produkter, image og kommunikation.

Svarene er sammenfattet i en slags pointscore, som højest kan være på 11.000 point.

Her er listen med de 20 største bankers placering:

  1. Arbejdernes Landsbank 7618 point
  2. Ringkjøbing Landbobank 7470 point
  3. Sparekassen Thy 7253 point
  4. Nordjyske Bank 7219 point
  5. Jyske Bank 7088 point
  6. Sparekassen Kronjylland 7066 point
  7. Jutlander Bank 7029 point
  8. Sparekassen Vendsyssel 7023 point
  9. Handelsbanken 7013 point
  10. Lån & Spar Bank 6667 point
  11. Spar Nord Bank 6624 point
  12. Sparekassen Sjælland 6325 point
  13. Nykredit Bank 6209 point
  14. Vestjysk Bank 6024 point
  15. Den Jyske Sparekasse 5944 point
  16. Andelskassen 5882 point
  17. Sydbank 5751 point
  18. BankNordik 4979 point
  19. Nordea 4852 point
  20. Danske Bank 4712 point

Undersøgelsen er baseret på i alt 51.637 interview med enkeltpersoner om deres primære bankforbindelse.

Pointscoren - den såkaldte CEM (Costumer Experience Management) Score - er udviklet af Voxmeter.

CEM Scoren udregnes dynamisk, så de områder, som kunden synes er vigtigst, vægtes højere i tilknytning til kundens vurdering.

Kilder: Voxmeter: Sag om hvidvask koster kundetilfredshed i Danske Bank. Se måling af kundetilfredshed i de største banker her.

/ritzau/

Foto: arkiv

Skriv en kommentar